سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هشت موضوع شگفت انگیز از زندگی آلبرت انیشتین

1- او با سر بزرگ متولد شد     2- حافظه اش به خوبی آنچه تصور می شود، نبود    3- او از داستان های علمی- تخیلی متنفر بود    4- او در آزمون ورودی دانشگاه اش رد شد   5- علاقه ای به پوشیدن جوراب نداشت    6- او فقط یک بار رانندگی کرد   7- الهام گر او یک قطب نما بود    8- راز نهفته در نبوغ او  

ادامه مطلب...

» نظر

زندگینامه آلبرت انیشتین

آلبرت انیشین در چهاردهم مارس 1879 در شهر اولم که شهر متوسطی از ناحیه و ورتمبرگ آلمان بود متولّد شد . امّا شهر مزبور در زندگی او اهمیتی نداشته است . زیرا یک سال بعد از تولّد او خانواده وی از اولم عازم مونیخ گردید.

ادامه مطلب...

» نظر

رازهای شگفتانگیز زندگی آلبرت انیشتین

در زمان تولد سر بزرگی داشت. وقتی انیشتین به دنیا آمد، خیلی چاق بود و سرش خیلی بزرگ تا آنجایی که مادر وی تصور می‌‌کرد، فرزندش ناقص است، اما بعد از چند ماه سر و بدن او به اندازه‌‌ طبیعی بازگشت. 


ادامه مطلب...

» نظر

نظریه نسبیت آلبرت انیشتین

تئوری جاذبه ای که نیوتن (Newton) ارائه کرد خیلی زود بدون تقریبآ هیچ سئوالی جدی مورد پذیرش دانشمندان قرار گرفت. تا اینکه در اویل قرن بیستم آلبرت اینشتین (Albert Einstein 1879-1955) با ارائه نظریه نسبیت خاص در سال 1905 و نظریه نسبیت عام در سال 1915 نه تنها قوانین فیزک و جاذبه عمومی نیوتن بلکه پایه های فیزیک عصر خود را لرزاند.هر چند قبل از او ماکس پلانک (Max Planck) با ارائه نظریه کوانتم (Quantum) تا حد زیادی فیزیک نیوتنی را زیر سئوال برده بود اما اینشتین با انتشار مقاله های خود راجع به تئوری نسبیت رسما" ثابت کرد که فیزیک نیوتن در حالت های بسیار خاص پاسخگوی پدیده های فیزیکی می باشد.



ادامه مطلب...

» نظر